fredag 6 mars 2015

Vänner

Vänner är värda sin vikt i guld
Gör en varm i hjärtat ...att kunna dela mycket av mycket med någon man tycker om...
Vänner finns där både i glädje och sorg
Underbart att bara kunna fnissa spontant åt nåt tillsammans
Eller diskutera allt i vardagen både viktigt och oviktigt
Jag sätter INTE Etikett på mina vänner
De är Unika och Fina precis som de är vilket gör att jag gillar dom som person.
Människor som sätter Etikett på andra och dömer någon ohörd/på förhand
Är ofta personer uppfyllda av sitt eget "Jag" med en massa förutfattade meningar
Det finns INGA " lågstatus" eller "högstatus" personer... 
Alla är värda lika mycket och värda att älskas och ha vänner
Lång  kort smal tjock mörkhårig ljushårig olika nationaliteter och olika bakgrund
Tja... vi är alla individer med olika variabler och förutsättningar
INGEN SKA SPOTTAS PÅ ELLER BEHÖVA UPPLEVA HAT & ONDSKA
Den som behöver hävda sig genom att göra andra illa är inget föredöme
Makt genom att söndra och sparka och slå eller öppet visa antipati och elakhet
Ingen ska behöva uppleva detta... och behöva försvara sig 
Javisst ... jag är "tjock" och  har mina sociala preferenser och bakgrund
Artig i möjligaste mån därför att jag uppfostrats med Artighet som Ideal.
Är jag verkligen såååå Fet Ful Dum som vissa påstår ?
Därför att jag inte ser ut / är som dom eller för att jag råkar ha gått i "fina" skolor...
Men ska jag behöva bli "hat objekt" för detta... eller för att jag tycker att dom gör fel ?
Ignorera sånt som gör ont till 100% är svårt ... men försöker så gott jag kan ...




2 kommentarer:

  1. Så kloka ord! Jag förstår inte var allt hat kommer ifrån, men jag brukar tänka att det är synd om de människor som måste hitta fel på allt och alla. Det måste vara jobbigt att gå runt och hata hela tiden. Och visst är det svårt att skaka av sig elakheter. De fastnar så mycket lättare än beröm tråkigt nog. Vi vill ju alla bli älskade. Mer empati år folket! :D

    SvaraRadera
  2. Baronessan ... Kloka ord som alltid :D Den som mobbar vill bara skapa sig mer makt/status/må bättre själv... Men deras uttrycksmedel är otrevliga för de som drabbas... Ja de elaka kommentarerna hänger kvar... Men värst är alla i omgivningen som väljer att vara "tysta" och INTE göra nåt ...Kan bli en ensam kamp... Men är man und nog själv ser man "bakom" mobbarens fasad och hittar en feg person som egentligen är "ett barn som vill bli sedd & få uppmärksamhet" Du är bäst... Ha en fin dag Berit :D

    SvaraRadera