lördag 21 mars 2015

Tjejkväll med många fniss

I Lördags hade jag och några Väninnor en Tjejkväll
Ja en sån där låååång eftermiddag som blir till kväll och sen plötsligt är det natt ...
Hmmmm å vad pratar man om i ca 12 timmar då ...
ALLT... dvs tur att inga män var närvarande... för dom kom på tal dom med :D
God mat och en hel del glas vin och finalen av Melodifestivalen
Det här med Tjejkvällar är nåt alldeles speciellt...
Har man dessutom inte setts på ett tag så finns det massor att berätta och diskutera
Google är urbra att ha då man ska kolla nåt...
Fnissande tittade vi på lite kul saker och konstaterade att det finns alldeles för
mycket "nytt" att se på och inget för oss egentligen...
Fast ibland blir det lite av en kultur chock angående fenomenet att vara 08/Sthlmare
och landa i en Norrländsk by ...
Min Stockholms dialekt med en massa iiiiiiiii:n osv är alltid upphov till prat om 
Dom i Fjollträsk å deras underliga vanor & ovanor...
Ja ja ... men det "bjuder" jag så gärna på... 
Cykelfärden i mörkret vid 02-tiden på en becksvart lerig och isig Norrländsk grusväg...
Den var minst sagt riskfylld då jag dels inte såg ett dugg och dels var trött
Men hem till mig kom jag på nåt sätt i varje fall och mer eller mindre somnade på direkten
Alla borde ha en Glad Tjejkväll då och då... bara koppla av och svamla och fnissa
Helt enkelt Må Gott & Känna att niiiice feeling of being happy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar