lördag 10 oktober 2015

Hjärta & Smärta å lite go 4 it girl


Att leva med värk är en utmaning då det tar en massa energi och begränsar vardagen
Artros i Axlarna & ett muskelfäste som är trasigt & Whip lash i nacken...
Tja roligare kan man ha...
Sen lever jag med ett Högt Blodtryck (Stress relaterat) som kräver 4 mediciner om dagen...
Å sen har jag dålig lungkapacitet pga Astma...
Är lycklig för att jag finns ... för utan Blodtrycks medicinerna hade det nog varit bye bye
Många ser INTE att man lever med Värk & Högt Blodtryck tex
Då det finns där... men står inte skrivet i pannan direkt
... Men du som ser sååå frisk ut !!!!
Tja det är sånt man får höra...
Kanske tas man inte riktigt på allvar av alla då jag inte haltar eller nåt sånt !!!
Oftast är jag för ivrig att fixa saker på huset eller annat... Straffar sig med Värk 
Lider av sviterna av Post Traumatisk Stress / Utmattnings Symptom
sedan 2010 då jag överlevde ett suicid försök med 50% -50% chans...
+  Hade dessutom ett extremt Högt Blodtryck / Kardiomyopati
Var i extremt dåligt & svagt skick och tog många & långa månader att återhämta mig
Dvs Stress och för mycket att göra tar enormt mycket energi ... 
Till Mina vänner kan jag säga... jag orkar inte gå på stan idag.. Eller kan vi ses en annan dag...
Men de som inte känner mig kan nog uppfatta mig som snorkig eller ytlig & avståndstagande
Selekterar mitt Umgänge väl och har skapat en krets av vänner med Empati & Trivsel
Alla kan nås bara genom att plocka upp Telefonen ... 
Vara på Facebook eller nåt annat forum
Prata bort en stund ... eller prata om Allt & Inget & Allvar & Skämt & Sorg & Problem & Politik
Alla kanske INTE har Vänner att prata med... EN kärleksfull & förstående Partner
Ja... även om vissa dagar känns jobbiga ...
Jag är inte ensam ... Betyder massor & Försöker ge samma Vänlighet tillbaks ! 
xx Susan
LÄS GÄRNA DE ROSA DIREKTLÄNKARNAS TEXT ... VIKTIG ATT FÅ INFO OM !
Artros symptom direktlänk
Högt Blodtryck / Hypertoni
Kardiomyopati
Post Traumatisk Stress
Utmattningssyndrom


2 kommentarer:

  1. Så är det. Och man kan ju inte gå omkring och se lidande ut för att folk ska förstå. Men det finns mycket konstigt dömande folk där ute. Tur att du har den lille grå som kan ge dig positiv energi :D

    SvaraRadera
  2. Berit... javisst är det så... Jag försöker hålla en positiv attityd utåt och le ... Men mina vänner vet hur jag har det och jag vet hur dom har det också... Tillsammans får man en kraft som gör att man känner viss tillförsikt och bra att ha några att ventilera känslor och tankar... Men också allt gott och trevligt med såklart ! Har man en älskad partner som Hans + den lille grå busige katten så känns det gott att leva xx Ha det gott :D

    SvaraRadera